At købe den rigtige firmagave eller reklamegave kan virke næsten helt umuligt. For hvordan finder du en gave til en person, du umiddelbart ikke kender særlig godt?  

Du kan tackle det på to måder: Den ene vælger du at undersøge, hvad der normalt bliver givet i lignende sammenhænge. Hvad er forventet og hvad har du lyst til at give. 

Den anden investerer du noget tid i det menneske, der skal modtage gaven. Det kan være at undersøge de sociale medier, huske gamle samtaler eller se, hvad der mangler i firmaet eller på kontoret. 

Gør det nemt for dig selv 

Den ”nemme”, men slet ikke dårlige, løsning er at undersøge nettet for, hvad der normalt gives i en sådan sammenhæng. Her kan du med fordel undersøge Shop Højgaard.  

Der får du konkrete ideer til firma- og reklamegaver, du kan købe. Der er gode gaveideer, som modtageren vil være glad for at modtage. Det kan være ekstraordinært, eller det kan være mere beskedent. 

Fælles for dem er, at de ikke nødvendigvis er superpersonlige – hvilket er en god ting! På den måde ved du, at gaven ikke kan være dårlig, stødende eller på anden vis uønsket.  

Det kan derimod være et fantastisk headset, som din kollega eller ansat bliver rigtig glad for. Eller det kan være reklame gave som bolsjer med logo. 

De gaver er svære at gå galt i byen med, så ønsker du en sikker og rigtig god firmagave, så er der helt sikkert noget at finde på linket. 

Det behøver ikke at være noget stort, det er en firmagave, det er ikke en gave til din kæreste eller søskende. Lad for guds skyld være med at overtænke det, det behøver slet ikke at være så kompliceret. 

Kom i gang i god tid 

Den anden og lidt mere personlige løsning kræver, at du kommer i gang i god tid. Du kan ikke hvile på laurbærrene og samtidigt forvente, at du kan finde en firmagave, der passer særligt godt til den person, der modtager gaven. 

Derfor skal du investere lidt tid i det. Sæt noget tid i af din pause, eller når du ligger på sofaen om aftenen. Undersøg, hvad der normalt forventes, og find ud af, hvad du har lyst til at give.  

Er et headset ikke godt nok, kan det være en billet til et event. Det kan være noget til kontoret, du har bemærket, der mangler.  

Kend din kollega eller samarbejdspartner 

Med den tid, du nu har sat af, kan du så også undersøge din kollega eller samarbejdspartner. Er det en reklamegave, skal den selvfølgelig passe til det firma, den skal gives til.  

Det siger i de fleste tilfælde sig selv, hvad der er en rigtig dårlig gaveide. Men undersøg deres hjemmeside, instagram, eller husk på de gange du har været på kontoret – hvad kunne de mangle. 

Det samme gælder for din kollega, når du skal vælge firmagave. Hvad mangler han/hun til kontoret. Du kan måske aflæse på de sociale medier, at han/hun går meget op i sport eller mode. Så kunne en gave i den retning være en god ide.